2014/05/11

Presentation about the U.K.

Hello,

I hope everyone is doing well and making the most of the nice weather we have been having recently.

Last Saturday I went to give a speech at Hongo Shougai Gakushuu Centre for the Hongou International Relations Group about my country, the U.K. I was a little nervous at first (I’ve never given a speech in Japanese before!), but I had a great time.

I spoke about many different things relating to the U.K., such as the food, sports and popular drinks. However, what I think people found most interesting, were the things that surprised me when I first came to Japan. For example, the number of vending machines in Japan compared to the U.K., there are so many here! Also, customer service is so amazing in Japan compared to back home. Another big difference is the food. The food in Japan is so much more delicious then in the U.K., not to mention much cheaper!

Anyway, I hope everyone enjoyed my presentation as much as I enjoyed presenting it!

I’d like to thank everyone at the Hongo International Relations Group for inviting me to speak. I and my family met so many wonderful people and had such a wonderful time.

Thank you
Scott



こんにちは。
皆さん、いい天気を楽しんでいますか?


先週の土曜日、本郷生涯学習センターへ行きました。本郷国際交流協会の皆さんの前で、私の国イギリスについてのスピーチをしてきました。日本語でのスピーチは初めてだったので、最初は少し緊張しましたが、楽しかったです。

食べ物のこと、スポーツのこと、ドリンクのことなど、イギリスでのいろいろな事を話しましたが。皆さんがいちばん興味を持ったのは、「私が日本へ来て驚いたこと」のようでした。


例えば、日本にはたくさんの自動販売機があります。

また、カスタマーサービスが日本は素晴らしいです。食べ物も日本は美味しくて、イギリスに比べて安いです。

皆さんが私のスピーチを楽しんでくれたらいいな。

本郷国際交流協会の皆さん、スピーチの機会を与えてくださってありがとうございました。素晴らしい人たちと出会えて、私も家族も楽しかったです。






0 件のコメント:

コメントを投稿